Shoptet nemá v objednávce samostatné datové pole pro dopravu, veškeré informace o dopravě se ukládají do položek objednávky. Pro správné a automatické nastavení dopravců v Balíkobotu je proto potřeba využít mapování dopravců. Různé názvy dopravců a služeb ze Shoptetu se pak automaticky nastaví v Balíkobotu, není potřeba nic nastavovat ručně.
Mapování názvů dopravy z položky objednávky
1. Zjištění kódu dopravy ze Shoptetu
Kód dopravy v Shoptetu zjistíte v Nastavení/Doprava a platba/Způsoby dopravy
. Rozkliknete si konkrétní dopravu a v adresním řádku uvidíte ID této dopravy. Na názvu dopravy nezáleží.
2. Nastavení mapování dopravy mezi Shoptetem a Balíkobotem
V Balíkobotu v menu Nastavení/Mapování dopravy
si v tabulce dopravců a služeb najdete správný řádek, který odpovídá vašemu dopravci, a nastavíte:
- kde hledat dopravu = v položkách dokladu
- kód/název položky = zadáte text SHIPPING a kód dopravy ze Shoptetu, např.: SHIPPING13
- hledat dopravu = zaškrtnout
![](https://balikobot.blahasoft.cz/wp-content/uploads/2023/12/image-11.png)
Nesmíte zadat dva stejné kódy dopravy do různých řádků. Potom by párování nefungovalo.
3. Načtení dokladu do Balíkobotu
Při načtení objednávek ze Shoptetu do Balíkobotu se pak správně vyplní dopravce i služba.
![](https://balikobot.blahasoft.cz/wp-content/uploads/2023/11/image-149.png)
Mapování výdejních poboček
Výdejní pobočky (pro Zásilkovnu, Uloženku, DPD Pickup a PPL ParcelShop) by se měly nastavovat automaticky, pokud jste si nastavili vlastní export ze Shoptetu.