Chyby

Pokud se při vytváření štítků vyskytnou nějaké chyby, zobrazí se v řádku u daného dokladu červený nápis Chyba. Při kliknutí na tuto chybu se objeví popis chyby.

Zde jsou nejčastější typy chyb:

  • Máte jiné číslo zásilky na vytištěném štítku a jiné číslo zásilky v odeslaných datech. To se stane tehdy, pokud vytvoříte štítek, vytisknete štítek, pak ho z nějakého důvodu smažete a vytvoříte znovu (třeba při opravě adresy) a pak odešlete data dopravci. Řešením je, že při smazání a znovuvytvoření štítku v Balíkobotu ho musíte přelepit i na odesílané krabici.
  • Používáte Balíkobot ve více uživatelích současně a navzájem si přepisujete a mažete data o zásilkách. U souběžné práce ve více uživatelích jsou dvě možnosti:
    • Buďto si každý uživatel do svého balíkobotu nahrává jen svoje doklady a navzájem si „nelezete“ co cizích dat.
    • Nebo si nastavíte hlídání dat při souběžné práci více uživatelů.
  • Dopravce vám vrací zásilky s odůvodněním, že jste jim neposlali data. Pro odeslání dat je potřeba dané doklady nejdříve nahrát do balíkobotu, mít je zaškrtnuté (úplně první sloupeček v hlavní tabulce) a pak zvolit Odeslat data nad hlavní tabulkou. Popř. můžete data odesílat pomocí automatické funkce. U odeslaných dat je v hlavní tabulce ve sloupci Svoz zobrazen datum odeslání dat, neodeslaná data mají sloupec Svoz prázdný. Popř. můžete seznam neodeslaných zásilek vidět ve své klientské zóně na www.balikobot.cz v záložce Aktivity/Neodeslané zásilky.
  • Nemáte vyplněné potřebné údaje – adresa, telefon, e-mail, variabilní symbol u dobírkové částky atd. Pamatujte prosím na to, že tyto údaje se přebírají z konkrétního dokladu ze zdrojového systému (Pohoda, FlexiBee, Shoptet atd.) a v Balíkobotu je nelze změnit.
  • Vybrali jste službu dopravce, která není pro dané PSČ dostupná – např. PPL Dopolední balík lze využít jen pro vybraná PSČ.
  • Posíláte dobírkovou zásilku v Kč na adresu mimo ČR nebo posíláte dobírkovou zásilku v cizí měně na adresu v ČR.
  • Pro vícekusovou sdruženou zásilku jste vybrali službu, která sdružené zásilky neumí.
  • U paletových zásilek nemáte vyplněné všechny parametry – váha atd.
  • Chcete zasílat e-maily klientům, ale máte špatně nakonfigurované zasílání e-mailů, viz kap. E-maily.
  • Chcete zasílat SMS klientům, ale máte špatně nakonfigurované zasílání SMS, viz kap. SMS.