Výdejní pobočky

Toto nastavení se pravděpodobně bude týkat pouze Pohody, protože u ostatních systémů (FlexiBee, Shoptet atd.) jsou výdejní pobočky řešeny jinak.

Nastavení výdejní pobočky podle adresy v položce dokladu

Pokud používáte např. Shoptet a zasíláte zásilky na výdejní místa, tak se adresa výdejního místa exportuje ze Shoptetu do Pohody do poznámky k položce dokladu. Balíkobot umí načíst tuto adresu a pokusí se výdejní místo podle adresy automaticky najít a nastavit k zásilce.

Od 10/2023 ukládá Shoptet do Pohody do položky objednávky také ID výdejního místa, což je zohledněno v Balíkobotu od verze 2.8.63. Od této verze by tedy detekce výdejních poboček měla být 100%.

Funkce je určena pro klienty, kteří nemohou využít zápis ID výdejných poboček podle nastavení výchozích parametrů u zásilek.

V menu Nastavení/Výdejní pobočky si zaškrtnete nastavení výdejních poboček podle adres v položkách. Dále si v menu Nastavení/Výdejní pobočky musíte nastavit kódy položek, pod kterými se do Pohody ukládají adresy výdejních poboček. Např. Shoptet používá např. kódy SHIPPING24, SHIPPING27 atd. Pro každého dopravce máte v Shoptetu jiný kód. Kódy uvidíte ve své Pohodě.

Pro jednoho dopravce můžete zadat i více kódů najednou, kódy oddělte středníkem, např.: SHPPING25; SHIPPING53

Pokud pro nějakého dopravce kód nenastavíte, tak se pobočky tohoto dopravce nebudou v položkách dokladů vyhledávat.

Pokud váš e-shop nepoužívá kódy položek, ale používá názvy položek, tak si do Balíkobotu místo kódu zadáte název položky s adresou. Balíkobot vyhledává zadaný text v kódu i v názvu položky.

Adresa pobočky pak musí být uvedena v poznámce dané položky v Pohodě v definovaném formátu.

Detekce výdejních poboček funguje primárně pro uživatele Shoptetu. U jiných e-shopů se formát zápisu poboček do Pohody může lišit, tyto případy se pak musí řešit individuálně.

U pošty se v položce dokladu vyhledá PSČ, a toto PSČ se použije pro označení výdejní pošty pro Balík na poštu a Balík do balíkovny. PSČ uvedené ve fakturační/dodací adrese se v tomto případě nepoužije.

Nastavení výdejní pobočky podle adresy v dodací adrese

Pokud používáte e-shop (Fastcentrik apod.), který vám adresy výdejních poboček importuje do Pohody do dodací adresy, tak můžete tuto výdejní pobočku automaticky nastavit k zásilce. Balíkobot umí načíst dodací adresu a pokusí se výdejní místo podle dodací adresy automaticky najít a nastavit k zásilce.

V menu Nastavení/Výdejní pobočky si zaškrtnete nastavení výdejních poboček podle dodací adresy.

Nastavení výdejní pobočky podle EshopRychle.cz

Balíkobot také umí rozpoznat výdejní pobočky z e-shopu EshopRychle. Ten ukládá ID výdejní pobočky do fakturační nebo dodací adresy do hranatých závorek za název města. Balíkobot umí toto ID pobočky správně rozpoznat a pobočku automaticky nastavit.

Nastavení dopravce a výdejní pobočky podle BSShop

Pokud používáte Pohodu E1 a BSShop, tak Balíkobot umí automaticky načíst dopravce z volitelného parametru RefVPrBsTypDopra a ID výdejní pobočky z volitelného parametru VprBsIdOdbMista.

Nastavení výdejní pobočky z volitelného parametru u Pohody E1

Pokud používáte Pohodu E1 a ID výdejního místa máte v Pohodě ve volitelném parametru, tak si do Balíkobotu do Nastavení/Pohoda můžete zadat název tohoto volitelného parametru a Balíkobot z něj pak bude nahrávat výdejní místo. Typ tohoto volitelného parametru v Pohodě musí být Text.

Obsah