Tato funkce je prémiová.
Balíkobot umí na základě stavu zásilky provést různé akce – poslat klientovi e-mail nebo SMS, provést různé akce ve zdrojovém systému (Pohoda, FlexiBee, Shoptet) atd.
Vše se nastaví v záložce Nastavení/Automaty2
.
- Z výklopného seznamu si vyberete stav zásilky, pro který chcete provést nějakou akci.
- Zaškrtnete si
Chci provést následující akce
. Tím se aktivuje nastavení akcí pro daný stav zásilky. - Zvolíte si, jak často se mají dané akce provádět:
- VŽDY = akce pro tento stav se budou provádět vždy při spuštění automatu, když bude zásilka v tomto stavu. Při opakovaném spuštění automatu se akce provedou znovu, pokud bude zásilka stále v tomto stavu. Např. pokud budete mít pro stav Připraveno k vyzvednutí nastaveno poslání e-mailu zákazníkovi, spustíte automat 5x za sebou a zásilka bude stále ve stavu Připraveno k vyzvednutí, tak se 5x za sebou pošle zákazníkovi e-mail.
- JEDNOU = akce pro tento stav se provedou pouze jednou, když se spustí automat, a zásilka poprvé bude v tomto stavu. Při dalším spuštění automatu se již akce neprovedou, pokud bude zásilka stále v tomto stavu. Např. pokud budete mít pro stav Připraveno k vyzvednutí nastaveno poslání e-mailu zákazníkovi, spustíte automat 5x za sebou a zásilka bude stále ve stavu Připraveno k vyzvednutí, tak se pošle zákazníkovi e-mail pouze 1x při prvním spuštění.
- Dále si zaškrtnete, co pro tento stav chcete udělat – poslat SMS, poslat e-mail, nebo provést jinou akci.
- Pokud chcete poslat SMS, je potřeba mít nastavenou SMS komunikaci na záložce
Nastavení/SMS
. - Pokud chcete poslat e-mail, je potřeba mít nastavenou e-mailovou komunikaci na záložce
Nastavení/E-maily
.
- Pokud chcete poslat SMS, je potřeba mít nastavenou SMS komunikaci na záložce
- Pokud chcete provést nějakou další akci, tak si zaškrtnete
Další akce
a vyberete si systém, ve kterém chcete akci provést.- Je vždy dostupný pouze systém, na který jste aktuálně napojeni.
- Záložka pro Shoptet je dostupná vždy, pokud máte na záložce
Nastavení/Automaty
zaškrtnutoChci automaticky odesílat data do Shoptetu
. Zde také musíte mít nastavenou komunikaci se Shoptetem – přihlašovací údaje atd. Viz Nastavení zápisu dat do Shoptetu.
- Po ukončení nastavování pro daný stav zásilky kliknete na tlačítko
Uložit nastavení pro daný stav zásilky
.
Individuální akce pro jednotlivé systémy (Pohoda, FlexiBee, Shoptet atd.) se řeší většinou na zakázku, aby si každý klient mohl vymyslet přesně to, co potřebuje udělat.
Změna stavu objednávky v Shoptetu podle stavu zásilky
Jednou z možností funkce Automaty2 je změna stavu objednávky v Shoptetu podle stavu zásilky. Pro každý stav zásilky si můžete zvolit stav objednávky, který se má k objednávce v Shoptetu nastavit. V okamžiku, když proběhne automatická kontrola stavů zásilek, tak se pro zkontrolované zásilky změní stavy objednávek v Shoptetu. Popis viz kap. Změna stavu objednávky v Shoptetu.
Tuto funkci využijete i v případě, že expedujete zásilky třeba z Pohody nebo FlexiBee, ale potřebujete na základě stavu zásilky měnit stav objednávky v Shoptetu.