Zásilky je možné expedovat ze Shoptetu z přijatých objednávek.
Balíkobot funguje tak, že nejdříve ze Shoptetu do Balíkobotu hromadně nahrajete vybrané objednávky a následně s nimi v Balíkobotu pracujete (tisknete štítky, odesíláte data dopravcům atd.).
Objednávky můžete nahrávat ze Shoptetu do Balíkobotu dvojím způsobem:
- Hromadně za zvolené časové období.
- Jednotlivě přes čárové kódy.
Pokud chcete před tiskem štítků kontrolovat obsah zásilky (tedy to, zda obsah zásilky odpovídá položkám na objednávce), tak postup je popsán v kap. Kontrola obsahu zásilky.
Hromadné nahrávání dokladů ze Shoptetu do Balíkobotu
Na hlavní obrazovce Balíkobotu máte přednastavené časové období, které jste si nadefinovali v kap. Nastavení exportu objednávek. Můžete si v něm změnit vlastní časové období, podle kterého chcete ze Shoptetu načíst objednávky vytvořené v tomto období.
Časové období pro načtení objednávek lze také úplně vypnout. Tím se vám ze Shoptetu načtou do Balíkobotu všechny objednávky z exportu definovaném v kap. Nastavení exportu objednávek. Musíte si tedy dát pozor na to, jak jste si export v Shoptetu nadefinovali, protože v expertu může být velmi mnoho objednávek.
Po nastavení časového období kliknete na Načíst objednávky
a podle zadaného časového období se vám načtou odpovídající objednávky ze Shoptetu, které byly v Shoptetu vytvořené v tomto období.
Nebojte se do Balíkobotu nahrát víc objednávek, než potřebujete. V Balíkobotu si pak můžete ještě jemněji nastavit množinu dokladů, se kterou chcete pracovat, viz Výběr dokladů pro hromadnou akci.
K tomuto způsobu expedice nepotřebujete žádné příplatkové prémiové funkce.
Po načtení dokladů pokračujete v běžné práci se zásilkami – vytvoření štítku, odeslání dat dopravcům atd. Viz Práce se zásilkami.
Nahrávání jednotlivých dokladů ze Shoptetu do Balíkobotu
Objednávky je možné ze Shoptetu do Balíkobotu nahrávat i pomocí čárových kódů.
Postup při hledání a nahrávání jednotlivých dokladů je následující:
- Čtečkou si „pípnete“ čárový kód na objednávce, kód musí obsahovat číslo dokladu. Pokud hledáte ručně (bez čtečky), tak číslo objednávky napíšete do vyhledávacího políčka a dáte ENTER.
- Balíkobot se pokusí vyhledat objednávku v hlavní tabulce v Balíkobotu. Pokud objednávku v tabulce nenajde, pokusí se ji najít v Shoptetu podle čísla objednávky.
- Pokud je objednávka v Shoptetu nalezena, načte se do tabulky v Balíkobotu a Balíkobot „pípne“.
- Po načtení objednávky do Balíkobotu se může automaticky vytvořit a vytisknout štítek.
„Napípnuté“ číslo objednávky se v Shoptetu hledá vždy v rámci zadaného časového období. Takže např. pokud máte časové období v Balíkobotu nastavené na 24.2. – 5.3. a „pípnete“ si objednávku číslo 12345, tak se toto číslo vyhledá v Shoptetu pouze v objednávkách vytvořených v období 24.2. – 5.3. Pokud byla objednávka 12345 vytvořená v Shoptetu třeba 20.2., tak se do Balíkobotu nenahraje!
Více o expedici přes čtečky viz Expedice přes čtečky.
Při nahrávání objednávek přes čtečku čárových kódů je potřeba mít čtečku nastavenou a aktivovanou.
Hromadné i jednotlivé nahrávání objednávek lze podle potřeby kombinovat, takže můžete např. tisknout štítky jednotlivě přes čárové kódy, ale odesílat data dopravcům můžete hromadně přes časové období atd.