Se samostatnými zásilkami pracujete na záložce Samostatné zásilky
.
Datový adresář pro samostatné zásilky
Datový adresář pro samostatné zásilky je již přednastaven a shoduje se s datovým adresářem nastaveným v kap. Datový adresář.
Vložení samostatné zásilky
Pro vložení samostatné zásilky kliknete na tlačítko Nová zásilka
. Do formuláře vedle tabulky vyplníte základní údaje o zásilce (datum vystavení, číslo zásilky, dopravce, dobírku, dodací adresu atd.) a kliknete na Uložit
. Tím se zásilka uloží do databáze a zobrazí se v tabulce zásilek.
Načtení existujících samostatných zásilek
Pokud chcete pracovat s již existujícími samostatnými zásilkami, tak si nad tabulkou zvolíte časové období, kterému má odpovídat datum vytvoření zásilky. Pak kliknete na Načíst uložené zásilky
. Tím se načtou zásilky z databáze podle zvoleného datumu vytvoření zásilky a zobrazí se v tabulce.
V tabulce si dále můžete zobrazit pouze zásilky bez štítků (tzn. zásilky, které ještě nemají vytvoření štítek) a nebo neodeslané zásilky (tzn. zásilky, které ještě nebyly datově předány dopravci).
Úprava samostatné zásilky
Pokud chcete změnit již vytvořenou samostatnou zásilku, stačí na ní v tabulce kliknout. Tím se zásilka vyplní do editačních políček vedle tabulky a můžete údaje změnit. Poté kliknete na Aktualizovat
(pokud chcete změněné údaje uložit ke stejné zásilce) nebo na Uložit jako novou
(pokud chcete zásilku zkopírovat a vytvořit z ní novou zásilku).
Pokud již pro zásilku existuje vytvořený štítek, nedají se údaje o zásilce změnit. Zásilka se ale dá zkopírovat do nové zásilky.
Smazání samostatné zásilky
V tabulce v každém řádku je tlačítko Smaž zásilku
, pomocí kterého můžete samostatnou zásilku smazat z databáze. Smažou se také veškeré údaje o zásilce – štítek, informace o odeslání a doručení zásilky.