Odeslat data dopravcům můžete buďto ručně pomocí tlačítka Odeslat data
vpravo nad hlavní tabulkou a nebo pomocí prémiové automatické funkce Automatické odeslání dat dopravcům.
Data se hromadně odešlou pro všechny doklady, které:
- mají vytvořený štítek a zároveň
- nemají odeslaná data a zároveň
- jsou zaškrtnuté v levém sloupci tabulky a zároveň
- jsou viditelné na aktuální stránce.
Data dopravcům se dají odeslat pouze jednou, nikoli víckrát. Nemusíte se tedy bát, že při odeslání dat něco zkazíte. Klidně můžete do odeslání dat zahrnout i zásilky, které žádný štítek nemají (data se neodešlou) nebo které již byly odeslány dříve (data se neodešlou). Balíkobot si s těmito případy sám automaticky poradí.
Zásilku, u které jsou odeslaná data, nelze již později měnit – nelze smazat štítek, změnit parametry zásilky, změnit dopravce atd.
Odeslání dat je nevratné – nelze ho stornovat ani vrátit zpět. Pokud jste omylem odeslali data u zásilky, kterou nechcete fyzicky vyexpedovat, musíte si to vyřešit přímo s konkrétním dopravcem, aby zásilku stornoval. A pak se vám bude hodit funkce Totální smazání dat.